Saturday, May 9, 2009

Home » , » Pengenalan

Pengenalan


Kepada pengunjung-pengunjung blog yang pertama kali datang kat blog ni, aku ucapkan selamat datang. Perkara yang pertama aku nak catatkan disini adalah ini bukan kali pertama aku menggunakan blog. Sudah hampir setahun aku berblog dan ini merupakan kali ketiga aku menghasilkannya. Tanpa ingin membuat anda semua menyampah dengan ayat yang panjang berjela... lebih baik aku terus kepada isinya.

Kenapa aku menamakan blog ini dengan ;Hidup Ini Macam-Macam Ada'. Seperti yang anda semua maklum, hidup kita dipenuhi dengan berbagai-bagai 'perkara'. 'Perkara' yang aku maksudkan disini adalah benda/peristiwa/kejadian/kehidupan/perasaan dan lain-lain lagi yang berada dan berlaku disekeliling kita. Tanpa kita sedari atau tidak, setiap perkara yang kita lalui, akan mempengaruhi kehidupan kita seterusnya.

Kita ambil contoh yang senang. Pada zaman nenek moyang kita dahulu, perkara yang menjadi keutamaan kepada mereka ialah tempat tinggal, makanan/minuman, dan pakaian. Tetapi pada masa sekarang, handphone, motosikal, laptop sudah menjadi perkara yang wajib kita miliki. Sekiranya kita tidak mempunyai perkara tersebut, kita akan dikatakan ketinggalan zaman dan sebagainya. Pakaian hendak yang berjenama sahaja sedangkan banyak lagi pakaian yang setanding dan lebih murah.

Akhir kata bagi post ini, aku berharap dengan adanya blog ini, dapat aku kongsikan pengalaman yang aku lalui kepada anda semua.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...